Blaauwijkel: Klant sinds de jaren 60

Facility - Referentie Schoonmaakbedrijf Blaauwijkel
"Harrie? Ik zei altijd mijnheer Lurvink"
Hij mag dan dit jaar wel 70 worden, maar als er CaluClean door je aderen stroomt, dan maak je gewoon nog iedere dag schoon. "Het mooiste vak dat er is. Al in de jaren 60 was ik klant bij mijnheer Lurvink. Harrie? Dat wist ik niet eens. Voor mij was het altijd mijnheer Lurvink.”

Toon van Trier belandde bij toeval in de schoonmaakbranche én in Twente. "Ik kom van origine uit Steenbergen in West-Brabant en heb in mijn leven veel gereisd. Nadat ik een tijdje in de VS had gewoond, besloot ik terug te keren naar Nederland. Toevallig kwam ik in contact met Anne Blaauwijkel; zijn ouders Jan en Hennie bleken een schoonmaakbedrijf te hebben. Toen Anne in militaire dienst moest, zochten ze een tijdelijke vervanger en kwamen ze bij mij uit.”

Trouw aan Blaauwijkel

Anne besloot na zijn diensttijd een andere weg in te slaan en Toon besloot Blaauwijkel trouw te blijven. "Toen Jan en Hennie midden jaren negentig op leeftijd raakten, zeiden ze ‘Toon, Anne is onze zoon, maar jou zien we ook zo’. Met Anne, die inmiddels een klus- en schoorsteenbedrijf had, is alles goed afgehandeld en ik erfde het bedrijf. Dat ging in een uitstekende verstandhouding, de notaris die de overdracht begeleidde was vol lof. Met het bedrijf van Anne hebben we naderhand nog regelmatig prima samen gewerkt.”

Iedereen kent je

Bij Carel Lurvink komt Toon nog vaak. "Ondanks de groei hebben ze de gemoedelijke sfeer van vroeger weten te behouden. Iedereen kent je. Ik koop m’n spullen zelf in de showroom bij René en Patrick. Of Marcel Zwarteveen brengt ze even persoonlijk langs, hij woont in de buurt. Met Marc op kantoor en Caspar en Julius heb ik ook regelmatig contact." Schaterend: "Bestellen via de webshop? Ik doe nul komma nul met internet. We hebben zelfs geen website.

Een bedrijf dat meedenkt

Carel Lurvink is een bedrijf dat méédenkt, mocht Toon regelmatig ervaren. "Toen we eens een gevel van gecoat aluminium moesten reinigen en geen idee hadden welk schoonmaakmiddel geschikt zou zijn, kwam Carel Lurvink met de gouden tip. En onlangs kwamen we een vloer tegen die nogal specifiek was. Marcel is toen om half acht ’s ochtends langsgekomen om ons te adviseren zodat we verder konden. En als er interessante aanbiedingen zijn, dan maken ze je daar attent op. Zo hebben we pas nog een mooie een mooie waterzuiger kunnen kopen tegen een aantrekkelijke prijs. Als je als klant zo goed wordt behandeld, word je vanzelf honkvast.”

Gerelateerde artikelen