Cor Brookhuis, plantmanager van Europastry Oldenzaal: “Europastry is wereldwijd een grote producent van pastry, van brood. In Oldenzaal maken wij croissants en donuts. Op dit moment tot twee miljoen donuts en 800.000 croissants per dag.”
Om als levensmiddelenproducent aan klanten te mogen leveren, moeten organisaties aan veel richtlijnen en certificeringen voldoen, zoals BRC of IFS. Zo moeten werknemers die met het product in contact komen bijvoorbeeld haarnetjes en handschoenen dragen, hebben zij hygiënemiddelen nodig, bezems, etc. Cor: “En dat gaat continu door. Carel Lurvink levert dit allemaal, zij bieden ons echt een totaalpakket.”
Om als levensmiddelenproducent aan klanten te mogen leveren, moeten organisaties aan veel richtlijnen en certificeringen voldoen, zoals BRC of IFS. Zo moeten werknemers die met het product in contact komen bijvoorbeeld haarnetjes en handschoenen dragen, hebben zij hygiënemiddelen nodig, bezems, etc. Cor: “En dat gaat continu door. Carel Lurvink levert dit allemaal, zij bieden ons echt een totaalpakket.”
Informatievoorziening via website Carel Lurvink
De ervaringen met Carel Lurvink zijn positief. Tijdens de opstartfase moest Europastry vaak beleverd worden, waarbij ze vaak niet wisten waar ze morgen zouden zijn. “Het moest snel gebeuren en je vergeet nog wel eens dingen”, aldus Cor. “Op dat moment heeft Carel Lurvink ons enorm geholpen. Daarna hebben we goede afspraken gemaakt over wanneer en hoe vaak er geleverd moest worden. En hoe we moeten bestellen, bijvoorbeeld via de website die erg veel informatie geeft. Zeker op kwaliteitsgebied, waarbij alle informatie op de website voorhanden is.”Carel Lurvink onderscheidt zich voor Europastry dan ook met name op het gebied van informatieverzorging. Cor: “Het is voor ons heel erg van belang om alles te weten van de producten. Zijn ze geschikt voor ons, mogen we ze gebruiken in een voedselproducerende omgeving? Die informatie is allemaal te vinden in de productbladen op de website. En we krijgen automatisch updates als die er zijn, en dat is voor onze kwaliteitsmanagers echt een pluspunt.”