Andere keuzes
“Na 4 jaar heb ik gevraagd of ik terug mocht naar het magazijn, omdat ik het technische werk miste. Dat begrepen ze ook wel. Weet je? Als jij goed bent voor de baas, is de baas ook goed voor jou. Uiteindelijk ben ik na 10 jaar magazijn tóch weer op de vrachtwagen gestapt. Met extra certificaten, zodat ik nu met een aanhanger mag rijden en gevaarlijke stoffen mag vervoeren.”
Contacten zout in de pap
“Persoonlijk vind ik het heel belangrijk dat je altijd een paar telefoontjes doet vanuit de vrachtwagen, of dat je elkaar ’s avonds bij de zaak of de volgende ochtend even spreekt. Al zijn het maar een paar minuutjes, ook dat is goed. Ik heb leuke collega’s, houd erg van het contact met onze klanten. Als ik de bestelling kom brengen, is het vaak: ‘Hé, Iwan, ben je er weer? Even lossen en dan koffie?’. Natuurlijk is het belangrijk dat je producten van hoge kwaliteit zijn, maar je moet ook altijd heel netjes en vriendelijk zijn tegen je klanten. Ik ben wel een visitekaartje voor Carel Lurvink. Door die positieve klantcontacten vang ik ook gemakkelijk signalen op als een klant ergens niet helemaal tevreden over is of extra wensen heeft. Zulke signalen meld ik dan snel bij de juiste collega’s, zodat zij actie kunnen ondernemen. Die korte lijntjes hier, daar houd ik van.”
De Carel
Dit artikelen komt uit ons magazine de Carel. Benieuwd naar de rest van het magazine? Klik op onderstaande afbeelding en selecteer de Carel voor uw sector.