Service is weten hoe de klant werkt en denkt

Allround service
“Op alle vlakken streven we ernaar onze klanten het beste advies en de meest optimale dienstverlening te bieden. Van een uitgebreid kennisplatform tot het testen van producten, en van locatiebezoeken tot podcasts”, vertelt Erwin van Aken, sector manager Industry bij Carel Lurvink.
“Onze service begint al bij het meekijken op de werkvloer. Door klanten regelmatig te bezoeken, komen er issues boven tafel waarvoor wij een oplossing kunnen bieden”, vervolgt Erwin. “We werken met sectorspecialisten die specifieke vakkennis en ervaring hebben opgedaan in de betreffende branche. Service is immers weten hoe de klant werkt en denkt. Dat maakt dat je het beste advies kan geven om veiliger en efficiënter te werken.”

Inkoop ontzorgen

“Door proactief met de klant mee te denken, kunnen we de inkoop zoveel mogelijk ontzorgen. Zo hebben we onze CaluClean zeepdispenser dusdanig ontwikkeld, dat hij jaren meekan en niet met een navulverpakking maar vanuit een fles kan worden bijgevuld. Hiermee is de klant nooit meer afhankelijk van een bepaald merk of de voorraad van de toeleverancier. Ideaal wanneer leveringen stagneren, zoals afgelopen jaar door de pandemie veelvuldig gebeurde. En het is duurzaam, want het scheelt een hoop plastic navulverpakkingen.
Ons online bestelsysteem levert op zichzelf al tijdwinst en gemak op, maar wij denken actief mee met elke klant over andere vormen van gemak. Zijn er bijvoorbeeld nog meer artikelen die zij bij ons kunnen bestellen? Denk aan toiletpapier en schoonmaakmiddelen, producten die ze vaak bij verschillende winkels inkopen. Het bundelen van de artikelen betekent alles in één keer bestellen, één factuur, één levering en onderaan de streep is het bovendien vaak voordeliger.”

Testen

Carel Lurvink biedt de mogelijkheid om producten te testen. Erwin licht toe: “Onlangs hebben we dat gedaan bij een bedrijf dat kunststof vloeren aanbrengt. We hebben drie verschillende types tapes specifiek op hun vloer uitgetest: wat plakt het best, wat laat na verwijdering geen lijmresten achter en wat levert de meeste tijdwinst op? Daarnaast hebben we gekeken bij welk tape een afroldispenser geleverd kan worden, zodat het aanbrengen zo ergonomisch mogelijk kan plaatsvinden. En we geven daarbij tips voor het makkelijk en optimaal aanbrengen van de tape.”

Product aanpassen naar wens klant

“Door uitdagingen met twee handen aan te pakken, worden onze producten en dienstverlening alleen maar beter. Veel producten ontwikkelen en produceren we zelf. Dit betekent dat we snel aanpassingen kunnen doorvoeren wanneer een klant aangeeft dat een product niet helemaal naar wens is. Daarmee bieden we gelijk een oplossing voor de andere klanten binnen de sector. Bevalt het nieuwe product, dan zullen we dat actief introduceren bij soortgelijke bedrijven.”

Werkkleding en schoenen

“Ons ruime assortiment werkkleding en schoenen geeft de klant enorm veel vrijheid in de keuzes die hij hierin wil maken. Ook hierbij proberen we dat stapje extra te zetten. We komen op elke vestiging de maten van de medewerkers opmeten, zodat de werkzaamheden gewoon door kunnen gaan. Waarbij we met het bepalen van de schoenmaten niet alleen de lengte opmeten van de voet, maar ook de breedte. Dat is enorm belangrijk voor het ergonomisch werken van het personeel. De gehele maatvoering wordt in ons online bestelsysteem opgeslagen, zodat de klant in de toekomst eenvoudig en snel vervolgbestellingen kan doen.”

Ons kennisplatform biedt elke klant een enorme bron aan bruikbare informatie

“Wij delen graag onze kennis over innovaties en ontwikkelingen. Daarom zijn we gestart met het geven van workshops en hebben we daarvoor de Carel Lurvink Academy opgericht. Online vindt men op onze blogpagina interessante artikelen en actuele informatie. In het Kenniscentrum kan men onder andere brochures, handboeken, werkplannen en whitepapers downloaden. Denk bijvoorbeeld aan de gewijzigde EN ISO 374-norm en de eisen die aan handschoenen worden gesteld. Ook kan men hier een try-out box bestellen om een selectie van de meest verkochte producten uit te proberen.”

Video’s en podcasts

Om het nog inzichtelijker te maken, maakt Carel Lurvink ook video’s: “Daarin laten we klanten bijvoorbeeld zien hoe zij bepaalde producten het best kunnen gebruiken. Daarnaast ontwikkelen we podcasts. Hierin stellen we probleemstellingen centraal, waarbij we eigenlijk op de stoel van de klant gaan zitten. Stel, je bent botenbouwer en moet de juiste tape kiezen, dan vertellen wij over de verschillende types tape en welke het meest geschikt zijn in bepaalde omstandigheden. Of we laten in de podcast een leverancier uitleg geven over de wet- en regelgeving van bepaalde persoonlijke beschermingsmiddelen. De podcasts zijn ideaal om rustig te beluisteren tijdens het werk of in de auto”, besluit Erwin.

Gerelateerde artikelen